Inställt årsmöte den 30 mars

Styrelsen har vid sitt senaste sammanträde den 16 mars tagit del av och diskuterat de direktiv som SGF gett ut med anledning av coronaviruset.

En enhällig styrelse beslutade att vårt årsmöte den 30 mars skjutes på framtiden. Ny kallelse kommer att sändas ut i god tid.

Handlingar till mötet kommer att finnas tillgängliga på hemsidan, under medlemsinloggning, från den 23 mars.

Nedan följer ett utdrag från SGFs rekommendation.

Wille Bokhede

Ordf.

Utdrag från SGF

Med anledning av den nu rådande situationen i Sverige med risk för farlig smittspridning har Förbundsstyrelsen utarbetat följande råd och riktlinjer för SGF, GDF och golfklubbar/golfbolag.

1. Golfklubbarnas vår årsmöten

SGF rekommenderar golfklubbarna att överväga om vår årsmötena kan genomföras enligt plan eller bör skjutas upp och därvid beakta följande:
Golfklubbens styrelse kan besluta att skjuta upp vår årsmötet till ett senare tillfälle baserat på följande bedömningsunderlag:

a)  den lokala och allmänna utvecklingen vad gäller coronaviruset, och
b)  eventuella val till styrelse eller revisor,
c)  fastställande av avgifter, investeringsbeslut eller budget för 2020, och
d)  andra väsentliga och tidskritiska beslut (propositioner eller motioner) för verksamheten 2020.

Om styrelsen efter en värdering av punkterna a-d ställt mot konsekvenserna av inte genomföra mötet (se mer under punkten 5) finner att mötet ska skjutas upp, måste medlemmarna omgående informeras om detta skriftligen (e-post). Styrelsen ska därefter kalla till ett nytt årsmöte vid senare tidpunkt under våren. ———————————-